Коли Bark&Tail лише зароджувався у наших головах, як і більшість сучасних зообізнесменів, ми гадали, що це доволі простий бізнес за схемою купи у постачальника і продай з націнкою. По-простому це називається перекупка. По факту, так воно і є. І така схема діє у більшості зоомагазинів і кіосків із зоотоварами. З досвідом ми зрозуміли, розвиваючи бізнес за цією схемою, дуже скоро опинишся на дні конкурентної ями і загубишся серед тисячі таких же малесеньких районних магазинчиків, а над тобою завжди будуть превалювати відомі великі мережі. Збагнувши це, ми заморочилися, ускладнили собі життя, але збудували абсолютно нову бізнес модель. Для цього уже на перших етапах створення Bark&Tail нам знадобилося вдвічі більше зусиль, фінансів, креативних і грамотних умів. Відразу скажемо, зообізнес - це справа не однієї людини. Дуже складно бути вундеркіндом і одночасно займати посади директора, бухгалтера, товарознавця, маркетолога, дизайнера, продавця, прибиральника, кур’єра тощо. Це ми говоримо виключно про фізичний магазин, якщо ви підключаєте соцмережі і сайт, вам знадобиться ще багато людей різних професій.
Сьогодні ми розкажемо про всі важливі моменти побудови зообізнесу на прикладі Bark&Tail. Якщо ви розмірковуєте про відкриття зоомагазину, ми відповімо на більшість ваших питань. А ще ця стаття сподобається тим, кому цікаво дізнатися, що таке Bark&Tail насправді. Що відбувається за стінами торгових залів, і скільки людей працюють, аби кожний день Bark&Tail відкривав свої двері і радував клієнтів ексклюзивними товарами, новинками, грамотними консультаціями, високим рівнем сервісу, посмішками і гарним настроєм.
Глава 1. Початок
Отже, повернемося до народження Bark&Tail. Перед тим, як шукати приміщення, запрошувати дизайнера і закуповувати товар, ми відвідали не один зоомагазин. При чому наші аналітичні пошуки були сконцентровані не лише на Україні. Власник і творець Bark&Tail побувала у зоомагазинах Мілана, Рима, Флоренції, Парижа, Праги, Варшави та інших європейських міст, аби проаналізувати хороші і погані моменти у роботі зоомагазинів. У результаті в Bark&Tail сформувалися два списки, що повинно бути і чого варто уникнути.
Кращі практики зоомагазинів:
- Великий асортимент;
- Хороший сервіс і грамотні консультації;
- Доброзичливе ставлення до тварин;
- Затишний інтер’єр;
- Доступні ціни;
- Часті новинки і ексклюзивний товар;
- Акційні пропозиції і знижки;
- Клієнтоорієнтованість.
Гірші практики зоомагазинів:
- Маленький вибір;
- Відсутність уваги;
- Консультанти, які не знають товар і не можуть грамотно проконсультувати;
- Байдуже чи грубе ставлення до тварин;
- Неприємний запах у магазині;
- Поганий мерчандайзинг;
- Високі ціни і відсутність бонусних програм;
- Продаж заради продажу, а не те, що потрібно покупцю.
Наведемо декілька прикладів стосовно прикладів і антиприкладів щодо вищезазначених пунктів. Більшість знає, що у Bark&Tail є ідейний натхненних і обличчя бренду - джек-рассел Орфей. З його допомогою ми виявили багато недоліків у зоомагазинах Києва. Як і більшість джеків, Орфей активний і голосистий.
Одного разу ми спеціально зайшли в зоомагазин з Орфеєм і запропонували йому самостійно обрати собі іграшку. Консультант довго до нас не підходив, але одним оком спостерігав, як Орфей нюхає іграшки. Обравши собі іграшку, Орфей радісно залаяв, вітаючи новинку. Ось тут консультант ожив. Не виходячи з-за прилавку, він грубо попросив нас вийти з магазину з собакою чи заспокоїти його, щоб він не лаяв. Ми повісили іграшку на місце і розвернулися до виходу. Аж ні, панове! Нам було пред’явлено, що ми зобов’язані купити цю іграшку, адже пес вже потримав її в зубах. В результаті, один з нас вийшов з Орфеєм на вулицю, а другий розплатився за іграшку.
Цей антиприклад сервісу і відношення до тварин однозначно показав нас, що в Bark&Tail собакам і котам можна все. Лаяти, лазити по диванах, бігати по магазину, а головне - самостійно обирати собі іграшки. Для цього ми замовили в Bark&Tail спеціальні ящики, в яких собакам зручно все обнюхати і обрати іграшку. І досить часто трапляються ситуації, коли собаки вже знають, де в Bark&Tail стоять їхні улюблені ящики, і стрімко мчать туди. Хазяї ще не встигають увійти в магазин, а пес уже тримає в зубах іграшку. І навіть якщо хазяїн не налаштований на покупку іграшки, ми просто повертаємо її назад у ящик. І нічого страшного, якщо собака встиг потримати іграшку в зубах, якість від того не погіршується.
Наступний антиприклад - це наша поїздка у зоомагазин «Б...ра». З етичних переконань ми, звичайно ж, не будемо вказувати назву цього неймовірного і незабутнього місця. Ми під впливом до цього часу! Тож, спустилися ми у напівпідвальне приміщення зоомагазину і трохи не втратили свідомість від смороду. Відкриті пачки з кормами, які продаються на вагу, стомлено позіхали своїми роздертими пащами. На прилавку стояла коробочка з хом’яком, у якій він не міг навіть розвернутися. Порпаючись у своїй тирсі, перемішаній з кормом і ще зрозуміло з чим, він незадоволено пирхав, втративши усяку надію, що його колись куплять. За прилавком сиділа продавчиня, яка, судячи по байдужому вигляду, так само втратила надію, що у неї щось куплять. Питати її, чи є корми супер-преміум і холістік, було марно. Ми просто запитали, чи є Acana. Вона насупилася і через якийсь час вбила нас одним пострілом. «А це що? Як ви сказали а..., ак...». Ми не стали більше займати її дорогоцінний час, тим паче, що від нестерпного смороду ми почали набувати блідувато-зеленуватий колір шкіри. Ми рятувалися втечею і ковтком свіжого повітря, а нам услід сумно дивилися пачки Acana і понурий хом’ячок.
Глава 2. Правила і персонал Bark&Tail
Знання товару! У Bark&Tail з цим дуже суворо. Наші продавці приймаються на випробувальний термін, протягом якого повинні вивчити левову долю товару. В Bark&Tail понад 10 000 одиниць товару, тому екзамен після випробувального терміну здають далеко не всі. Якщо ж людина пройшла тестування, вона приступає до роботи продавця-консультанта, але на цьому її навчання не закінчується. Скажемо відверто, воно не закінчується ніколи, тому що декілька разів на тиждень у нас нові поставки. Навіть досвідчені продавці проходять тестування раз у квартал. Ми слідкуємо за тим, щоб кожен ідеально знав товар магазину. Склад кормів, склад і вживання вітамінів і кормових добавок, матеріали лежанок, функції Smart-гаджетів для тварин, варіації косметичних засобів тощо. Ми перевіряємо правильність вимови іноземних назв і, звичайно, знання розташування товару в магазині.
Усі наші продавці з вищою ветеринарною освітою. Це дипломовані спеціалісти, за плечима яких не один рік практики у вет клініках. Чому вони пішли з клініки? Все банально просто. На жаль, у нашій країні ветеринари отримують мізерні зарплати, а важка робота у нічні зміни сильно виснажує. Хтось безмежно любить тварин, але не може дивитися на їхні страждання і хвороби. Тому робота в Bark&Tail - це любов до тварин і можливість дарувати їм радість, роблячи їхнє життя максимально комфортним та цікавим.
У чому полягає клієнтоорієнтованість Bark&Tail? Шлях до серця хазяїна лежить через відношення до його тварини. Чим більше уваги ми приділимо тварині, тим більше позитивних емоцій залишимо хазяїну. Тому ми ведемо клієнтську базу і персональну карту кожного покупця. Під час заповнення анкети хазяїн обов'язково вказує прізвисько і день народження улюбленця. Зрозуміло, що вітати усіх тварин з днем народження ми не можемо, адже тоді нам потрібен буде окремий робітник, який цілими днями буде розсилати привітання. Але самих постійних клієнтів Bark&Tail вітає з днем народження. Коли до нас приходять з собакою постійні клієнти, ми зустрічаємо так: «Привіт, Марлі! Як твоя лапка, зажила? Добрий день, Володимир. Як себе почуває Марлі?». Хазяїну приємно, що ми пам’ятаємо ім’я і прізвисько, а також не забули про проблему тварини. Дуже багато наших постоянників телефонують в Bark&Tail і говорять: «Нам як завжди». І ми знаємо, які товари треба упакувати і куди доставити. У нас також є товари під певного клієнта. Ми знаємо, що такого-то числа потрібен такий-то корм. Його немає у нас у продажу, але на це число ми привозимо корм для певного клієнта. Хазяї довіряють нам і знають, Bark&Tail не залишить тварину голодною. Ми повинні пам’ятати все, що пов’язано з нашими клієнтами. Навіть найдрібніші деталі відіграють величезну роль. «У нас з’явилися нові пакетики для какушків. Без запаху! Як ви зазвичай берете». І для клієнта цінно, що ми врахували цю незначну деталь. Клієнтоорієнтованість - це кропітка щоденна робота, що потребує уваги і удосконалення.
Що привертає клієнтів Bark&Tail
У Bark&Tail приходять не просто за покупками. І ми робимо все можливе, щоб клієнту було у нас комфортно, затишно та цікаво. Нас приємно дивує, коли ми пропонуємо клієнту безкоштовну доставку продуктів, а він відмовляється, тому що йому подобається приходити в наш магазин. Зайшов за кормом, і розбіглися очі. Адже улюбленцям постійно хочеться купити щось смачненьке, новеньке чи захоплююче. Тому нові ласощі, іграшки і аксесуари розлітаються, як гарячі пиріжки. Новий бренд косметики - хочу спробувати, нові смаки - обов’язково, нові іграшки - а такої у нас ще немає!
Знаєте, що більше всього привертає клієнтів Bark&Tail? Атмосфера і однодумці, люди, які так само обожнюють тварин і можуть говорити і слухати про них вічно. Кожний клієнт, наче міні серіал. Нам розповідають про своїх тварин, про їхні пригоди, показують фото і відео. І що найголовніше - ми всі кайфуємо від цього, отримуємо нереальне задоволення від своєї роботи, від клієнтів і, звичайно, від їхніх улюбленців. У зимовий час ми пригостимо ароматною кавою або чаєм, у літню спеку запропонуємо водички хазяїну і тварині. Ми завжди з радістю будемо грати з тваринами, гладити його, дозволяти себе лизати, обсипати шерстю, бруднити слинкою - і все це щиро, а не награно через те, що нам треба продати.
Звичайно, як і всі магазини, як і будь-який бізнес, ми хочемо продавати і заробляти. Ми хочемо розширювати мережу Bark&Tail, робити її краще, цікавіше, давати клієнту все можливе і неможливе. Але продажі, як такі, не єдина мета. Якщо говорити сленговою мовою, ми не впарюємо казна-що. Продавці можуть відмовити клієнта взяти, наприклад, дорожчу річ, якщо дешевша підійде тварині краще. Це нормально, це правильно, це по-людськи. Ми розуміємо, якщо клієнт міг купити щось за 500 грн, а ми вмовили його взяти за 300 грн, тому що йому ця річ більше підійде, ми знаємо, що за ці 200 грн різниці придбали довіру. І клієнт наступного разу обов’язково повернеться до нас за чимось іще. А радіти безглуздому продажу, дербанити ці 500 грн, розуміючи, що клієнт не буде задоволений - це не в наших правилах.
Глава 3. Інтер'єр: живий мох і світле дерево
Стосовно нашого інтер’єру - це окрема і не менш важлива глава у нашому літописі. Хоча рішення стосовно оформлення Bark&Tail, його фірмового стилю, оздоблення і дизайну прийшло до нас доволі швидко і було прийнято одноголосно. Основними елементами інтер’єру в Bark&Tail стали натуральний мох, світле дерево, масивні балки на стелі і звисаючі з них лампочки на довгих тросах. Ми називаємо цей стиль еко-лофт і жодного разу не пожалкували, що обрали саме його. Вишукано, стильно, сучасно і просто ідеально для зоомагазину. Меблі, ресепшн і полиці у вигляді кісточок виконані з натурального дубу. Так, це дуже дорого, але товари Bark&Tail заслуговують того, щоб стояти у шикарній обстановці. Розташуванням товарів на полицях займається спеціальна людина, яка поєднує зручність для клієнтів, гармонійність і сезонні особливості.
І за чим ми особливо стежимо - це свіже повітря і відсутність неприємного запаху, притаманного багатьом зоомагазинам. Авжеж ми не продаємо корми і ласощі на вагу. Про це і мови не може бути. Їдкий запах - це півбіди, найгірше те, що відкриті корми вбирають вологу, втрачають свій аромат і дуже швидко псуються. Тому ми категорично проти і не рекомендуємо хазяям брати корми на вагу. Ви не знаєте термін придатності цього корму, можливо, вам насипали прострочений у нову пачку. Якщо корм випадає з пачки на підлогу, ніхто його не викидає. Брудні гранули повертають назад в пачку і з чесними очима продають. Як ви можете бути упевнені, що корм з відкритої пачки саме такий, як написано на пачці? А якщо в корм для собак алергіків підмішають корм з алергенами, наприклад, ягня змішають з куркою? Брати корми на вагу - це піддавати ризику здоров’я своїх тварин.
Але повернемося до неприємного запаху. В Bark&Tail не продаються птахи, гризуни, риби та інші живі створіння. Як не крути, від них завжди є неприємний запах. Особливо, якщо пернатих та звірів, що продаються, багато. Ще одна причина, чому не продаємо живі створіння - це жалість до цих нещасних, яких тримають у малесеньких клітках без належного догляду. Тварин і птахів треба купувати у спеціальних закладах і у заводчиків, які спеціалізуються на конкретних видах птахів і тварин. Проконсультувати клієнтів на гідному і грамотному рівні стосовно усіх птахів, тварин, гризунів і риб просто неможливо. Саме тому ми займаємося лише собаками і котами. Якщо ми одного разу вирішимо відкрити відділення акваріумістики чи орнітології, нам доведеться набирати нових спеціалістів у цій сфері.
Глава 4. За кулісами Bark&Tail
Тож давайте поговоримо, що відбувається за лаштунками Bark&Tail. Що знаходиться за дверима в Нарнію, куди клієнти не заходять? Склади, кухні і кабінети, як у багатьох. По суті нічого цікавого до того моменту, коли ви не влаштовуєтеся на роботу. Кожному співробітнику важливо працювати в комфортних умовах, але доволі часто працедавцям на це байдуже. Усі фінанси і зусилля йдуть на товар, на торговельний зал і на залучення клієнтів. А співробітники можуть переодягатися у комірчині і обідати на колінах з судків. В Bark&Tail цілком інакше. За кулісами магазин виглядає не гірше торговельного залу. У співробітників є все, що потрібно для комфортної роботи. Оснащена усією необхідною технікою кухня, гардеробна, невеликі, але затишні кабінети. Співробітники за кулісами знаходяться у постійному контакті з працівниками в залі. У будь-який момент кожен готовий допомогти, підтримати і підказати щось своїм колегам. Немає відчуття того, що усім начхати на спільну справу. Bark&Tail - дійсно спільна справа. Кожна ланка нашої команди - невід’ємна частина Bark&Tail. Звичайно, трапляються звільнення. Як правило, причиною тому служать хитрість, безвідповідальність, обман і байдужість. Працівники, що практикують подібні речі, нам не підходять.
Глава 5. Товар, асортимент, ексклюзив
Товар. Це один з найважливіших елементів Bark&Tail. Але щоб виділитися і відрізнятися від решти зоомагазинів, ми робимо все можливе і неможливе для розширення нашого асортименту ексклюзивною і унікальною продукцією. Справа в тому, що зоо ринок в Україні тримають лише декілька постачальників. Зоомагазинам не залишається нічого, крім закупівлі товарів, які привозять ці постачальники. Таким чином у переважній більшості магазинів все одне ы те саме. Нудно і дуже сумно. Саме тому у споживачів не виникає бажання відвідати декілька різних магазинів. У магазині біля дому такі самі товари, як і скрізь. Смисл кудись їхати. Так от, ми вийшли за ці межі одноманітних товарів і добилися того, що люди їдуть у Bark&Tail з різних районів. Ми працюємо з постачальниками, які привозять товари лише для нас. Ми вийшли на європейських виробників і возимо товари з Європи самостійно. Наприклад, такі бренди як
Lord Lou (Голландія) і
Bowl&Bone (Польша) є тільки в Bark&Tail, більше в Україні ви їх ніде не знайдете. Ми працюємо з українськими виробниками, які роблять товари лише для нас. І найголовніше - ми самостійно виробляємо лежанки, іграшки, пледи, амуніцію, сумки і рюкзаки переноски. І плануємо розширювати власний асортимент. У наших планах дійти до 50% ексклюзивного товару в Bark&Tail.
Философия здорового питания Bark&Tail
Хто слідкує за нами з самого початку знає, що філософія Bark&Tail була, є і буде основана на здоровому і якісному харчуванні. Тому на полицях Bark&Tail виключно корми супер-преміум і холістік класу.
Acana,
Grandorf,
Nutram,
Monge,
Carnilove,
Brit,
Orijen,
Nature's Protection,
Oak's Farm,
Hill's - це наш почесний і перевірений список сухих кормів, яким ми довіряємо. Консервовані корми
Life,
PetKind,
Baskerville,
GimBorn доповнюють список харчування, яке рекомендує Bark&Tail. Якщо ви ще не зовсім розумієте різницю між класами кормів, прочитайте
нашу статтю. У кормів важлива не картинка на упаковці, а склад. Ми неодноразово говорили про те, що неправильно слухати сусідів, диванних експертів і знайомих собаководів. Ви повинні самі дізнатися склад і визначити, підходить він вашому улюбленцю чи ні. Як розбиратися у складі кормів читайте
тут.
Виходить вже доволі значна стаття за обсягом, адже про Bark&Tail ми готові розповідати вдень і вночі. Це наше дитя, яке не змушує нас червоніти за погані відмітки і скарги. Ми пишаємося магазинами, в яких 7 днів на тиждень кипить робота. У яких працюють чудові люди, і куди приходять клієнти зі своїми неймовірними тваринами. Але ж це ми розповіли лише про фізичні магазини. У Bark&Tail є ще друга сторона медалі - онлайн напрямок.
Глава 6. Bark&Tail online
Соцмережі і сайт
Bark&Tail представлений сторінками у Facebook та Instagram. Крім того, ми багато зусиль, часу і фінансів вкладаємо у розвиток сайту. Що таке життя магазину у соціальних мережах? Перш за все треба сказати, що це дуже важливий напрям для сучасного бренду. Якщо у магазину немає своїх профілів у FB та Instagram, або вони недостатньо розвинені, або у сторінок мало підписок, або неякісний контент - усі ці фактори викликають підозру у клієнтів. Не може бути класний магазин з неякісними профілями у соцмережах. Якщо таке трапляється, то власник замало уваги приділив онлайн напрямку, і це може зіграти з ним злий жарт. Соцмережі - це вітрина. Уявіть, якщо у вас шикарний магазин, але вітрина завалена мотлохом, запилена і кинута напризволяще. Чи багато людей до вас зайдуть і захопляться внутрішнім оздобленням? Досить сумнівно. Тому вікна вітрин завжди натирають до блиску, прикрашають вітрини різноманітними декоративними елементами та інсталяціями, показують новинки, заявляють про знижки і акції. Не дарма кажуть «по одежі стрічають», так от соцмережі - це та сама одежа, яка створює перше враження. Звичайно, далі все залежить від сервісу і обслуговування, але якщо соцмережі неякісно зроблені, до обслуговування справа може не дійти.
Insta Bark
Які спеціалісти потрібні для створення якісних профілів у соціальних мережах? Як мінімум, контент менеджер, СММщик, таргетолог, дизайнер, фотограф, відеограф і копірайтер. Останній бажано з філологічною освітою і зі знанням української, російської і англійської мови. І всі ці посади не може займати одна людина. Хоча більшості бізнесів сьогодні ніби-то вдається знайти цього унікального спеціаліста, який поєднує у собі усі професії, пов’язані з соцмережами. З досвіду Bark&Tail скажемо, що це пропаща справа. Одна людина може добре фотографувати, грамотно та цікаво писати тексти і просувати пости в Instagram і Facebook. Але, скоріше за все, це буде самоучка. Наприклад, дипломований філолог, який навчився фотографувати, створювати контент план і знімати відео огляди, проте всі нюанси таргету і СММ він явно не потягне. На це просто не залишається сил і часу. Спілкування з клієнтом у соцмережах відбувається 24 на 7. Де ви знайдете цього невтомного роботягу, який цілодобово відповідає клієнтам, та ще й повинен встигати робити усю решту задач? Соцмережі - це цілий відділ, і навіть у цьому випадку допускаються помилки. Що вже говорити про одного-двох людей, які кожного дня повинні викладати якісні пости і декілька сторіс.
Стосовно усіх цих посад ми пробували працювати з людьми на аутсорсі. Нічого не вийшло. Копірайтери пишуть дикість, не розбираючись у товарі і в суті зообізнесу. Фотографи і відеографи знімають з неправильними акцентами. Дизайнери малюють щось дуже банальне і загальне, підбираючи тварин не тих порід. Ніхто зі сторони не вловлює тонкість, суть зообізнесу та ідеї Bark&Tail. З таргетом зовсім біда. Портрети клієнтів створюються навмання, реклама налаштовується, наче з гармати у горобців. А це означає що? А те, що ваші грошенята витікають крізь пальці бурхливим потоком в нікуди. Власник платить, платить і ще раз платить, а взамін отримує безпідставні виправдання таргетологів, які налаштували рекламу пальцем в небо. Ні, все має відбуватися під носом у власника чи керівництва. Ніяких аутсорсерів і підрядів, тільки штат. Так, є хоча б шанс залучити людей в бізнес і не викидати гроші на вітер. Реклама має окуповувати себе і приносити прибуток. Ось основний закон. А тепер проста математика. Порахуйте, скільком людям ви маєте платити зарплату, і скільки щомісячно вливати у рекламу. Це і буде ціна якісного профілю у соцмережах.
barkandtail.com.ua
Якщо соцмережі - це вітрина бізнесу, то сайт - це його обличчя. Головне, щоб не вийшло, як то кажуть, фейсом об тейбл. Хто потрібен для створення гарного сайту, підтримки і розвитку? За досвідом Bark&Tail програмісти, навіть не станемо перераховувати, скільки їх трудиться над одним сайтом, тех.підтримка, СЕО, РРС, дизайнер, копірайтер, менеджер контенту та інші. Чи варто говорити, що зарплати у цих робітників нині кусючі. Совісті у них немає. З такими зарплатами власник спокійно може залишитися з дулею в кишені і скоро закрити весь бізнес. Що потрібно, щоб такого не відбулося? Контролювати щодня роботу кожного окремого спеціаліста і побудувати систему, наче часовий механізм. Коли робота усіх спеціалістів буде злагодженою і поетапною, лише тоді ви зможете заробляти більше, ніж витрачаєте на зарплати і рекламу. Станете економити на людях, отримаєте поганий результат, адже безкоштовно лише сир у мишоловці, і то миша ризикує життям. Економія на людях і рекламі - найрозповсюдженіша помилка бізнесменів і підприємців. Крім того, ви повинні розуміти, що реклама не окупає себе тут і зараз. Добре, якщо ви дійдете до самоокупності за півроку. Тому, відриваючи будь-який бізнес, варто враховувати часові рамки окупності. Весь цей важкий період працівники, магазини, соцмережі і сайт будуть їсти з вашої кишені. Зообізнес - це дуже конкурентна сфера, поки ви прикормите клієнтів і переконаєте їх купувати у вас, пройде не один місяць.
Сайт - це величезна система різноманітних нюансів. Якщо не буде людини, яка кожного дня переглядає сайт на наявність помилок, то про помилки вам будуть повідомляти клієнти. І це, щонайменше, соромно і неприємно. Перше зауваження, яке ми отримали від клієнтки - відсутність складу кормів на сайті. Велика вдячність за те, що люди пишуть і повідомляють, це дає можливість Bark&Tail ставати краще. Після зауваження клієнтки ми протягом кількох днів додали на сайт склад усіх кормів.
Для клієнта все має бути максимально просто і зрозуміло. Тому сайт має поєднувати привабливий дизайн і лаконічність. Клієнт не повинен сам щось домислювати чи в чомусь розбиратися. Якщо він бачить на фото жовту іграшку, то має при замовленні отримати жовту, а не лимонну чи помаранчеву. З іграшками ще півбіди, велика проблема полягає у невідповідності картинок описам. Якщо на пляшці з шампунем намальовано 150 мл, а в описі ми пишемо 300 мл, клієнт не розуміє, де правда. 30% зв’яжуться з нами і уточнять, 70% просто підуть. Bark&Tail не готовий втрачати 70% клієнтів, тому ми обробляємо всі фотографії, щоб не вводити клієнтів в оману. Періодично ми перечитуємо описи товарів, аби видалити усі невідповідності і описки. Ми стараємося, щоб на сайті Bark&Tail були лише якісні фото. Часто ми самі фотографуємо товари в спеціальному фотобоксі. Клієнт повинен бачити чітке, яскраве і якісне фото у нормальному розмірі. Усі фотографії обробляють наші дизайнери. Це довгий і кропіткий процес. Особливо, коли приходить велика поставка у 150 одиниць товару, дизайнери працюють ночами. На одну товарну одиницю ми стараємося додати 3-10 фото. Якщо постачальник надсилає нам фотографії з англійськими написами, ми перекладаємо їх і додаємо на фото. Описи товарів беруться виключно з офіційних сайтів виробників. Тексти перекладаються з англійської. Це займає більше часу, але так ми впевнені, що клієнти Bark&Tail отримають 100% правильну інформацію про товар.
Глава 7. Головний мозок Bark&Tail
Аби зробити магазини Bark&Tail, сайт і соцмережі близькими до ідеалу, працюють близько 40 людей. З кожним новим магазином кількість співробітників буде зростати. Найголовніша задача «головного мозку» Bark&Tail - це контроль усіх процесів. Якщо цими 40 співробітниками ніхто не буде управляти, контролювати і перевіряти результат, то візьміть хоч 100 людей, всі будуть рухатися хаотично і в різні сторони. Задача керівництва і адміністраторів синхронізувати роботу, вистроїти послідовність процесів і проконтролювати результат. В Bark&Tail адміністрація складається з власника і двох керуючих. У кожному магазині є старші продавці з ветеринарною освітою. Адміністрація кожного дня знаходиться у магазині. Жоден процес не пускається самопливом, жоден пост не виходить без ухвалення адміністраторів, жоден товар не проходить повз контроль якості. Щоденні, щомісячні і щоквартальні звіти. Так, ми всі товаришуємо. Молода завзята команда, і за кулісами Bark&Tail завжди сміх і тепла атмосфера. Ми всі взаємопов’язані: ми любимо тварин, ми бажаємо Bark&Tail процвітання, тому що усі співробітники замотивовані. Гідні зарплати і просування по кар’єрним сходам, єдина мета і спільна філософія, один за всіх і всі за одного.
Як відкрити зоомагазин?
Чудове питання! Якщо проаналізувати все вищесказане, то вам знадобиться міцне здоров’я, залізні нерви, можливість приділяти своєму бізнесу 24/7, забути про вихідні і тривалі відпустки, штат співробітників від 15 осіб для 1 магазину, знання у зоосфері і гарна фінансова подушка щонайменше на 3 роки. І найголовніше - це люди. 90% успіху будь-якої справи залежить від людей, яких ви наймаєте. Bark&Tail формує команду вже третій рік. На даний час можна сказати, що ми практично в зборі. Є ще декілька незайнятих вакансій, але це погляд у майбутнє. А як ми бачимо Bark&Tail у майбутньому? Великою мережею магазинів по всій Україні. Ми не хочемо рівнятися на інші зоомагазини і великі мережі. У нас своя історія і своя ніша. Тому ми хочемо бути кращими у своїй ніші. Конкурентів дуже багато, зоомагазини майже на кожному кроці. І це дуже добре, конкуренти завжди мотивують і тримають в тонусі. Тому цікаво працювати, коли конкуренти гідні. Ті, хто намагаються нас копіювати, так само мотивують. Якщо нас копіюють, значить ми класні.
Глава 8. На сам кінець
Зообізнес - це найдобріший і найдушевніший бізнес. Працювати з тваринами, давати їм усе необхідне, бути впевненими, що хазяї задоволені покупками в Bark&Tail - це те, що дає нам стимул і надихає. У нас грандіозні плани. Ми зробимо все, що в наших силах, і навіть більше, аби зробити Bark&Tail унікальним, неповторним і найголовніше - улюбленим зоомагазином багатьох власників котів і собак.
Чи важко бути власником, керівником і працювати у зоомагазині? Безумовно. У всіх співробітників є вихідні і відпустки, але вони постійно на зв’язку. Адміністрація працює 24 на 7. Чи втомлюємося? Звичайно, адже графік роботи з 11 до 21 щоденно. Це час роботи магазинів, але часто ми приходимо раніше і уходимо пізніше, тому що на адміністрації тримається все. Що дає нам сили? Правильніше буде сказати - хто дає нам сили? Хто нас мотивує і надихає? Звичайно ж, наші собаки і коти. Вони з нетерпінням чекають нас з роботи і наче з великим захопленням слухають оповіді про своїх родичів, які приходять в Bark&Tail. А з приходом ночі ми засинаємо, пригортаючи до себе наших маленьких натхненників. І в цей самий затишний і сповнений любов’ю момент ми розуміємо, навіщо, чому і заради чого існує Bark&Tail. Адже десь так само засинають наші клієнти, а поряд подригуються і сопуть їхні улюбленці. І приходить усвідомлення того, що ми всі зв’язані невидимою ниточкою любові до наших тварин. А значить завтра в Bark&Tail буде новий робочий день, і з нашою допомогою люди зможуть потурбуватися про своїх улюбленців, виразити ще раз і ще раз свою любов через іграшки, ласощі, лежанки, кігтеточки та інші зоотовари. Ми відчуваємо себе частиною великої родини, де панує сама неймовірна і безкорислива любов - любов до тварин.